Szállító felülettel ellátott hajtószíjak gyártása

téma név mobil szám közvetlen szám skype
gyártásért felelős kollega Csepregi Kata +36 20 9819131 +36 20 968 7552
csepregi.kata.moltech
Moltech ügyfélszolgálat Kis Kornélia +36 20 9819131 +36 20 9819131 moltechugyfelszolgalat

 

Ékszíjakat szállítási feladatok ellátására is hasznnálhatjuk. Ezek a szállító berendezések egyszerűen és gazdaságosan kivitelezhetőek. Ilyen esetekben igényként merülhet fel, valamilyen egyedi felület kialakítása az ékszíj tetején. Ez az addicionális felület igen sokféle lehet az adott szállítási feladattól függően. A bevonatos ékszíjak leginkább a faiparban, kerámia-iparban, és csomagoló iparban fordulnak elő.

Szállítói felülettel ellátott szíjak

Európában a leggyorsabb és legrugalmasabb ékszíjgyártó technológiánkkal képesek vagyunk akár néhány óra alatt, minimális rendelési mennyiség nélkül, kitűnő minőségű ékszíjakat gyártani. A magas minőséget egy csúcstechnológiát képviselő számítógép vezérelt egyedi fejlesztésű technológia biztosítja. Az így előállított ékszíjakat STARKLINE® márkanéven hozzuk forgalomba

STARKLINE bevonatos ékszíjak gyártása

Ékszíjakat szállítási feladatok ellátására is használhatjuk. Ezek a szállító berendezések egyszerűen és gazdaságosan kivitelezhetőek. Ilyen esetekben igényként merülhet fel, valamilyen egyedi felület kialakítása az ékszíj tetején. Ez az addicionális felület igen sokféle lehet az adott szállítási feladattól függően. A bevonatos ékszíjak leginkább a faiparban, kerámiaiparban, és csomagoló iparban fordulnak elő.

STARKLINE hajtószíjak alkalmazhatósága

Mivel más alapanyaggal dolgozunk mint a hagyományos ékszíjgyártók, ezért néhány felhasználási területre nem, vagy csak korlátozottan alkalmasak az általunk gyártott hajtószíjak.

  1. Környezeti hőmérséklet nem haladhatja meg a 80 Cº-ot.
  2. A szíj sebessége nem haladhatja meg a 40 m/sec-ot.
  3. Feltételesen alkalmas kuplungolásra.
  4. Külső feszítőtárcsa alkalmazása esetén feltételesen alkalmas.

Hőmérséklet: Általában a hagyományos gyártástechnológiával készült ékszíjak esetében is maximum 80 °C az ajánlott környezeti hőmérséklet, azonban kérhető a gyártóktól úgynevezett "hőálló" ékszíj mely ezt a határértéket 120-130 °C-ra kitolhatja. Sajnos ezt mi jelenleg nem tudjuk produkálni. Bár a BASF konszern 2009 tavaszán bejelentette, hogy 130 °C-on is stabil mechanikai tulajdonságokkal bíró TPR alapanyagot állított elő, azonban ez még néhány év mire a gyakorlatban is alkalmazhatóvá válik.

Szíjsebesség: A hagyományos technológiával készülő ékszíjaknál is 40 m/sec maximális szíjsebesség ajánlott, azonban az újabb, főleg járműipari fejlesztések révén vannak olyan szíjtípusok, melyek magasabb sebességtartományban is jól működnek.  Az ipari alkalmazások kb. 90 %-a 20-30 m/sec szíjsebességgel dolgoznak. A STARKLINE® ékszíjak optimális szíjsebessége 25 m/sec.

Kuplungolás: Leginkább mezőgazdasági gépeknél, nagy teljesítményű fűnyíró traktoroknál találkozunk azzal a megoldással, hogy a hajtó tárcsa állandóan forog, az ékszíjat külső tárcsa segítségével ráfeszítik hajtó tárcsára, az ékszíj megfeszülve forgatni kezdi a hajtott ékszíjtárcsát is. Esetünkben a probléma az, hogy amennyiben a hajtás kikapcsolt állapotában (az ékszíj laza) hozzáér az állandóan forgó hajtótárcsához, úgy ott olyan magas hőmérséklet képződhet ami megolvasztja az ékszíjat. Amennyiben itt megfelelően kiválasztjuk a szíj hosszúságát, megakadályozzuk abban, hogy kikapcsolt állapotban a forgó tárcsához érjen, valamint bekapcsolt állapotban megfelelően feszes állapotban tudjuk tartani a szíjat, úgy a STARKLINE® ékszíj is el tudja látni ezt a feladatot.

Külső feszítőtárcsa: Az ideális ékszíj hajtás mellőzi a harmadik feszítőtárcsa alkalmazását. A gyakorlat azonban mást mutat. A hajtások jelentős százalékánál harmadik feszítőtárcsa biztosítja a megfelelő szíjfeszességet. A harmadik tárcsát helyesen alkalmazva belülről kifelé feszíti az ékszíjat. Amennyiben ez a feszítőtárcsa megfelelő előfeszítést biztosít az ékszíj számára, úgy a STARKLINE® ékszíjak feltétel nélkül alkalmasak ebben az alkalmazásban. Gyakran találkozunk azonban olyan hajtásokkal, melyekben a feszítőtárcsa konstrukciós okokból kívülről befelé biztosítja a szíjfeszességet. Ebben az esetben az ékszíj berepedezik, sokkal gyorsabban elhasználódik mint egy normál hajtásban.

Ugyan a BASF konszern 2009 tavaszán bejelentette, hogy

Hogyan azonosítjuk a bevonatos ékszíjat?

bevonatos ékszíj.jpgElőször az alapszíj méretét kell azonosítani, mely leírását az adott hajtószíj típusához tartozó leírásban található.

A bevonat azonosítása már nem ennyire egyértelmű. A megfelelő termék gyártásához a következő információra van szükségünk:

  • Mi a szíj funkciója?
  • Ha szállít, milyen terméket?
  • Bevonat tapintása: "gumis", "szivacsos", vagy "műanyagos"?
  • Bevonat színe?
  • Bevonat vastagsága? (Milyen lehetett az eredeti vastagság?)
  • Mennyi idő alatt használódott el a szíj?
  • Bevonat keménysége?
pályázat

A Moltech Kft. jövedelemtermelő képességének erősítése IKT megoldások alkalmazásával. A projekt a GOP-2.2.3-08-2008-0306 pályázaton nyert forrásból, az Európai Unió társfinanszírozásával valósul meg.